Archiwa

Jak ukryć emocje w filiżance?

Temat kolejnej lekcji projektu edukacyjnego pn. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” brzmiał intrygująco: „Jak ukryć emocje w filiżance?” Jednym z podstawowych sposobów komunikacji jest wyrażanie emocji. Już od najmłodszych lat dzieci potrafią swoją ekspresją sygnalizować stany, w jakich się znajdują.

W miarę nabierania kompetencji komunikacyjnych kanałem przekazywania uczuć i emocji staje się rozmowa. Na zajęciach uczniowie uczyli się wyrażać emocje w rozmowie. Identyfikowali je, nazywali, eksperymentowali z własną ekspresją słowną, mimiką, gestem. Przekonali się, że emocje sterują przekazem i że ważne jest, aby były one wyrażane we właściwy sposób. Motywem przewodnim były filiżanki, które kojarzą się z sytuacją spokojnej rozmowy. Rozmawiając przy stolikach konkretnych emocji, uczniowie mieli okazję rozwijać nie tylko kompetencje społeczne, ale także myślenie symboliczne, pamięć i zdolności aktorskie.  

Małgorzata Babińska