Archiwa

„Ile pomysłów mieści się w głowie?”

Uczestnicy projektu edukacyjnego pn. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” zrealizowali tym razem temat, który brzmiał: „Ile pomysłów mieści się w głowie?” Aby rozwijać wyobraźnię i utrzymywać ją w doskonałej formie, warto ją gimnastykować. Tak, jak sportowiec trenuje swoje ciało, ludzie mogą trenować myślenie.

W trakcie zajęć uczniowie przenieśli się na Planetę Twórczego Myślenia, na której czekało na nich wiele różnorodnych przygód i zadań – podanie sposobów na umycie zębów bez wody, wymyślenie cech nowej planety, zabawa ruchowa wymagająca znalezienia rozwiązań w miarę dynamicznie zmieniających się warunków oraz stworzenie nowego zastosowania różnych przedmiotów. Wszystkie zadania pozwoliły pogłębić umiejętność twórczego myślenia, opierającego się na łamaniu stereotypów oraz indywidualnym, kreatywnym podejściu do zagadnień i problemów. 

Małgorzata Babińska