Samorząd Uczniowski
ŚWITO ZIEMNIAKA- CZYLI BULWOWY ZAWRÓT GŁOWY
W dniach 05-09 października odbyły się w naszej szkole
Dni Ziemniaka
,którego organizatorami są członkowie Samorządu Uczniowskiego.
Każda z klas przygotowała w wyznaczonym dniu coś z ziemniaka, np. sałatki, zupę, kręcone ziemniaki, kopytka, frytki oraz różnego rodzaju prace plastyczne i techniczne, które można podziwiać w klasach i w świetlicy a przygotowane pyszności uczniowie degustowali zaraz po ich przygotowaniu w swoim gronie.
Uczniowie SU zorganizowali przy tej okazji również konkurs na ziemniaka dziwoląga.
Nagrodę otrzymali: Dawid Affelt i Marek Kosiedowski
Samorząd Uczniowski 2019/2020
Jednym z głównych zadań wychowawczych współczesnej szkoły jest kształtowanie ludzi aktywnie uczestniczących w życiu społecznym, potrafiących współdziałać z innymi, odpowiedzialnie wykonujących swoje zadania, przejawiających samodzielność i inicjatywę. Odzwierciedleniem tego założenia jest właśnie idea samorządności uczniowskiej. Polega ona na oddaniu w ręce młodzieży realizacji jej własnych celów, czyli na sprawowaniu tych wszystkich funkcji, które składają się na kierowanie życiem i działalnością danej grupy.
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
- Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
- Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
Założenia na rok szkolny 2019/2020
- Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
- Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
- Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
- Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
- Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych
- Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
w roku szkolnym 2019/2020
Termin | Zadania | Formy realizacji |
Październik | 1. Wybory samorządu uczniowskiego | – wybory przedstawicieli do samorządu przez poszczególne klasy – zebranie samorządu i wybór zarządu samorządu czyli: przewodniczącego, zastępcy i skarbnika. |
2. Opracowanie planu pracy samorządu. |
– wypisanie propozycji zgłaszanych przez przedstawicieli samorządu do planu pracy – ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie |
|
3. Gablota SU na szkolnym korytarzu. | Gazetka ścienna o tematyce:
„Sposoby na lepszą pamięć” |
|
Listopad
|
||
4. Przygotowanie informacji o działalności SU do szkolnej gazetki i na stronę internetową |
-opracowanie przez grupę dziennikarską materiałów
-podział zadań dla przewodniczących klas |
|
5. Obchody Dnia życzliwości
6. Andrzejki |
-wykonanie plakatu informacyjnego i plansz „Weź ze sobą miłe słowo i podaj dalej”
– zorganizowanie i przeprowadzenie andrzejek szkolnych – zabawy przy muzyce oraz stanowiska z wróżbami. |
|
Grudzień | 7.Mikołajki szkolne | – wykonywanie ozdób świątecznych na kiermasz mikołajkowy |
8.Jasełka
9. W świątecznym nastroju. |
– przygotowanie przedstawienia jasełkowego dla uczniów naszej szkoły z udziałem nauczycieli, rodziców i członków SU
– przygotowanie świątecznych informacji do gazetki szkolnej |
|
10. Spotkanie opłatkowe Samorządu Uczniowskiego | ||
Styczeń | 11. Karnawał | – udział w organizowaniu balu maskowego- przygotowanie plakatu informacyjnego, dekoracji sali, dyplomów dla nagrodzonych podczas balu. |
Luty | 12. Walentynki | – przygotowanie plakatu informacyjnego i skrzynki na kartki walentynkowe – doręczanie korespondencji walentynkowej przez „szkolnych listonoszy” |
Marzec Kwiecień
Maj |
13. Pierwszy Dzień Wiosny | – wręczanie sobie nawzajem karteczek z miłymi słowami |
14.Święta Wielkanocne | – gazetka ścienna oraz szkolna o tematyce świątecznej- przygotowanie materiałów i przeprowadzenie wywiadu z kolejnym nauczycielem oraz przeprowadzenie sondy szkolnej | |
15. Wakacje tuż tuż |
– opracowanie przez grupę dziennikarską materiałów do gazetki szkolnej |
|
16. Koniec roku szkolnego 20119/2020 | – przygotowanie podziękowań i upominków dla uczniów kończących naukę w naszej szkole. |
Jednym z głównych zadań wychowawczych współczesnej szkoły jest kształtowanie ludzi aktywnie uczestniczących w życiu społecznym, potrafiących współdziałać z innymi, odpowiedzialnie wykonujących swoje zadania, przejawiających samodzielność i inicjatywę. Odzwierciedleniem tego założenia jest właśnie idea samorządności uczniowskiej. Polega ona na oddaniu w ręce młodzieży realizacji jej własnych celów, czyli na sprawowaniu tych wszystkich funkcji, które składają się na kierowanie życiem i działalnością danej grupy.
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
- Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
- Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
Założenia na rok szkolny 2018/2019
- Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
- Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
- Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
- Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
- Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych
- Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach
Jednym z głównych zadań wychowawczych współczesnej szkoły jest kształtowanie ludzi aktywnie uczestniczących w życiu społecznym, potrafiących współdziałać z innymi, odpowiedzialnie wykonujących swoje zadania, przejawiających samodzielność i inicjatywę. Odzwierciedleniem tego założenia jest właśnie idea samorządności uczniowskiej. Polega ona na oddaniu w ręce młodzieży realizacji jej własnych celów, czyli na sprawowaniu tych wszystkich funkcji, które składają się na kierowanie życiem i działalnością danej grupy.
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
- Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
- Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
Założenia na rok szkolny 2018/2019
- Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
- Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
- Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
- Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
- Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych
- Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
w roku szkolnym 2018/2019
Termin | Zadania | Formy realizacji |
Wrzesień | 1. Wybory samorządu uczniowskiego
2. Opracowanie planu 3. Przygotowanie informacji o działalności SU do szkolnej gazetki i na stronę internetową
4. Gablota SU na szkolnym korytarzu. |
– wybory przedstawicieli do samorządu przez poszczególne klasy – zebranie samorządu i wybór zarządu samorządu czyli: przewodniczącego, zastępcy i skarbnika.- wypisanie propozycji zgłaszanych przez przedstawicieli samorządu do planu pracy – ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie — opracowanie przez grupę dziennikarską materiałówGazetka ścienna o tematyce „Witaj szkoło, ale tylko na wesoło!” |
Październik
Listopad |
5. Czynny udział w obchodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej
6.Święto Ziemniaka
7. 100-lecie odzyskania Niepodległości 8. Andrzejki |
– udział w przygotowaniu upominków dla nauczycieli
-wykonanie plakatu informacyjnego -podział zadań dla każdej klasy -przygotowanie wystawy – przygotowanie kotylionów dla wszystkich uczniów i nauczycieli naszej szkoły – zorganizowanie i przeprowadzenie andrzejek szkolnych – zabawy przy muzyce oraz stanowiska z wróżbami. |
Grudzień | 9.Mikołajki szkolne
10. W świątecznym nastroju. 11. Spotkanie opłatkowe Samorządu Uczniowskiego |
– wykonywanie ozdób świątecznych i kartek na kiermasz mikołajkowy
– przygotowanie świątecznych informacji do gazetki szkolnej |
Styczeń | 12. Karnawał | – udział w organizowaniu balu maskowego- przygotowanie plakatu informacyjnego, dekoracji sali, dyplomów dla nagrodzonych podczas balu. |
Luty | 13. Konkurs łamigłówkowy
14. Walentynki |
– opracowanie przez członków SU wydania specjalnego gazetki a w nim: różnego rodzaju łamigłówki, krzyżówki, rebusy, które rozdane zostały uczniom. Po feriach zimowych oddane egzemplarze po sprawdzeniu zostaną ocenione i nagrodzone.
– przygotowanie skrzynki na kartki walentynkowe |
Marzec | 15. Pierwszy Dzień Wiosny
16.Święta Wielkanocne |
– wręczanie sobie nawzajem karteczek z miłymi słowami
– gazetka ścienna oraz szkolna tematyce świątecznej- przygotowanie materiałów i przeprowadzenie wywiadu z kolejnym nauczycielem oraz przeprowadzenie sondy szkolnej |
Maj | 17. Dzień Godności Osób Niepełnosprawnych
18. Wakacje tuż tuż |
– pomoc w przygotowaniu dekoracji na obchody Dnia Godności Osób Niepełnosprawnych
– opracowanie przez grupę dziennikarską materiałów do gazetki szkolnej |
Czerwiec | 19. Koniec roku szkolnego 2018/2019 | – przygotowanie podziękowań i upominków dla uczniów kończących naukę w naszej szkole. |
We wrześniu 2014 roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Funkcję przewodniczącej pełni uczennica klasy PDP III Katarzyna Drobińska. Na zastępcę wybrano Iwonę Turzyńską z klasy I gimnazjum, skarbnikiem została Natalia Babińska z klasy II gimnazjum. Pozostałe osoby to członkowie SU: Maciej Kameczura, Klaudia Piernicka, Jakub Zdunek, Piotr Narloch oraz Łukasz Rekowski.
Opiekunami Samorządu Szkolnego są p. Aleksandra Bernady, Barbara Gliniecka, Dorota Stosik-Prill
Jednym z głównych zadań wychowawczych współczesnej szkoły jest kształtowanie ludzi aktywnie uczestniczących w życiu społecznym, potrafiących współdziałać z innymi, odpowiedzialnie wykonujących swoje zadania, przejawiających samodzielność i inicjatywę. Odzwierciedleniem tego założenia jest właśnie idea samorządności uczniowskiej. Polega ona na oddaniu w ręce młodzieży realizacji jej własnych celów, czyli na sprawowaniu tych wszystkich funkcji, które składają się na kierowanie życiem i działalnością danej grupy.
Główne cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i przydatności działania na rzecz szkoły;
- Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka;
- Kształtowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia i inspirowanie harmonijnego rozwoju
Założenia na rok szkolny 2014/2015
- Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym;
- Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska;
- Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym;
- Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
- Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych
- Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach;
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2014/2015
Termin | Zadania | Formy realizacji |
Wrzesień | ||
1. Wybory samorządu uczniowskiego | – wybory przedstawicieli do samorządu przez poszczególne klasy – zebranie samorządu i wybór zarządu samorządu czyli: przewodniczącego, zastępcy i skarbnika. |
|
2. Opracowanie planu pracy samorządu. |
– wypisanie propozycji zgłaszanych przez przedstawicieli samorządu do planu pracy – ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich wykonanie |
|
3. Przygotowanie informacji o działalności SU do szkolnej gazetki i na stronę internetową4. Gablota SU na szkolnym korytarzu. | -opracowanie przez grupę dziennikarską materiałówGazetka ścienna o tematyce „Uśmiech to zdrowie” | |
PaździernikListopad | ||
5. Czynny udział w obchodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej | – udział w przygotowaniu upominków dla nauczycieli (gliniane plakietki z życzeniami) | |
6. Andrzejki | – zorganizowanie i przeprowadzenie andrzejek szkolnych – zabawy przy muzyce oraz stanowiska z wróżbami. | |
Grudzień | 7.Mikołajki szkolne | – wykonywanie ozdób świątecznych i kartek na kiermasz mikołajkowy |
8. Akcja „Góra grosza” | – zbiórka pieniędzy dla najbardziej potrzebujących dzieci z Domów Dziecka organizowaną przez „ Towarzystwo Nasz Dom” | |
9. W świątecznym nastroju. | – przygotowanie świątecznych informacji do gazetki szkolnej | |
10. Spotkanie opłatkowe Samorządu Uczniowskiego | ||
Styczeń | 11. Karnawał | – udział w organizowaniu balu maskowego- przygotowanie plakatu informacyjnego, dekoracji sali, dyplomów dla nagrodzonych podczas balu. |
Luty | 12. Konkurs łamigłówkowy13. Walentynki | – opracowanie przez członków SU wydania specjalnego gazetki a w nim: różnego rodzaju łamigłówki, krzyżówki, rebusy, które rozdane zostały uczniom. Po feriach zimowych oddane egzemplarze po sprawdzeniu zostaną ocenione i nagrodzone.- przygotowanie skrzynki na kartki walentynkowe – doręczanie korespondencji walentynkowej przez „szkolnych listonoszy” |
Marzec | 14. Pierwszy Dzień Wiosny | – „Odstraszamy zimę” konkurs na najzabawniej przebraną klasę |
15.Święta Wielkanocne | – gazetka ścienna oraz szkolna tematyce świątecznej- przygotowanie materiałów i przeprowadzenie wywiadu z kolejnym nauczycielem oraz przeprowadzenie sondy szkolnej | |
Maj | ||
16. Dzień Godności Osób Niepełnosprawnych17. Wakacje tuż tuż | – pomoc w przygotowaniu dekoracji na obchody Dnia Godności Osób Niepełnosprawnych- opracowanie przez grupę dziennikarską materiałów do gazetki szkolnej | |
Czerwiec | ||
18. Koniec roku szkolnego 2014/2015 | – przygotowanie podziękowań i upominków dla uczniów kończących naukę w naszej szkole. |
DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
MIKOŁAJKI SZKOLNE
KARNAWAŁ